Νηστεία: Τα πλεονεκτήματά της στον οργανισμό μας

Η περίοδος της νηστείας έχει ξεκινήσει και αυτό σημαίνει ότι όσοι έχουν πάρει την απόφαση να νηστέψουν θα πρέπει να αποκλείσουν από το διατροφολόγιό τους για 40 ημέρες τα ζωικά προϊόντα.

Ο αποκλεισμός ζωικών προϊόντων όμως, όπως εξηγεί και η διατροφολόγος του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά, έχει πολλά οφέλη.

Αποχή από το κρέας

Η αποχή από το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αβγά μειώνουν κατά πολύ την πρόσληψη κορεσμένου λίπους και χοληστερόλης. Αυτοί είναι οι κύριοι διατροφικοί παράγοντες που συνδέονται με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Αύξηση πρόσληψης φυτικών ινών

Η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αυξάνει την πρόσληψη βιταμινών, αντιοξειδωτικών συστατικών και την πρόσληψη φυτικών ινών.

Γλυκά

Οι νηστίσιμες εκδοχές των γλυκών συνήθως δίνουν την αίσθηση πληρότητας στον οργανισμό ενώ παράλληλα είναι πιο ελαφριές και με λιγότερες θερμίδες.

Τι γίνεται όμως με το ασβέστιο και τον σίδηρο; Σε ποια νηστίσιμα τρόφιμα μπορεί να τα βρει κανείς;

Όπως το ασβέστιο έτσι και τον σίδηρο, μπορεί κανείς να τα βρει σε αρκετά τρόφιμα. Μπορεί το ασβέστιο να βρίσκεται κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά επίσης μπορεί να το βρει κανείς και στο μπρόκολο, το λάχανο, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια. Ο σίδηρος μπορεί να είναι καλύτερα βιοδιαθέσιμος στον οργανισμό όταν προέρχεται από τα ζωικά προϊόντα, μπορεί όμως κανείς να τον βρει και στα θαλασσινά, τα όσπρια και τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά. Για να αυξήσετε όμως την απορρόφησή του θα πρέπει να συνοδεύεται το γεύμα σας με κάποια πηγή βιταμίνης C.

Με λίγα λόγια, η νηστεία έχει πολλά πλεονεκτήματα για τον οργανισμό μας και είναι μια ευκαιρία να τραφούμε πιο υγιεινά! Για αυτό λοιπόν, καταναλώσετε ποικιλία τροφών, προσέχοντας τους συνδυασμούς των τροφίμων εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών!

1Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Το έθιμο της κυράς Σαρακοστής

Αποτελεί ένα από τα παλαιότερα και πιο όμορφα έθιμα της Ελλάδας. Ο λόγος για την κυρά Σαρακοστή με τα επτά πόδια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πώς θα γίνετε fit σε… 40 ημέρες

'Εχετε βάλει στόχο να γίνετε fit αλλά δεν γνωρίζετε πώς να ξεκινήσετε; Η Σαρακοστή αποτελεί ιδανική ευκαιρία για να μπείτε σε πρόγραμμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νηστίσιμη συνταγή: Σπαγγέτι με πέστο αβοκάντο και λαχανικά

Υπέροχη μακαρονάδα για τις μέρες νηστείας!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τρεις εύκολοι τρόποι να μαγειρέψετε τα μανιτάρια

Συγκεντρώσαμε τρεις εύκολες συνταγές για να εμπνευστείτε και να δημιουργήσετε τα δικά σας σαρακοστιανά πιάτα με ελάχιστα υλικά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η πιο νόστιμη συνταγή για γίγαντες στον φούρνο!

Πλούσιοι σε ασβέστιο και πρωτεΐνες και «φτωχοί» σε θερμίδες, είναι ιδανική επιλογή, για όσους προσέχουν τη διατροφή τους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 1ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τι να προσέξετε προτού ξεκινήσετε νηστεία

Αν έχετε αποφασίσει να νηστέψετε φέτος, τότε σίγουρα αξίζει να οργανωθείτε και να κάνετε την κατάλληλη προεργασία!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή στο σπίτι: Tips για να ετοιμάσετε εύκολα το διατροφικό σας πλάνο

Τι μπορείτε να κάνετε για να γίνει η νηστεία της Σαρακοστής περισσότερο εύκολη για εσάς και την οικογένειά σας;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ