Τι να προσέξετε προτού ξεκινήσετε νηστεία

Αν έχετε αποφασίσει να νηστέψετε φέτος, τότε σίγουρα αξίζει να οργανωθείτε και να κάνετε την κατάλληλη προεργασία διότι, όσο καλό και αν μπορεί να κάνει στον οργανισμό σας η Σαρακοστή, κρύβει και αρκετούς κινδύνους, κυρίως για άτομα που πάσχουν από ορισμένα προβλήματα υγείας.

Η αποχή από το κρέας και δη κόκκινο, η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών, η απομάκρυνση των γαλακτοκομικών και πολλών επεξεργασμένων τροφών από το εβδομαδιαίο σας μενού, σίγουρα θα αποτοξινώσουν τον οργανισμό σας. Ωστόσο, προτού ξεκινήσετε νηστεία, πρέπει να είστε σίγουροι πως θα παραμείνετε υγιείς.


Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφτείτε τον γιατρό σας. Κάντε τις εξετάσεις σας προκειμένου να δείτε ότι η υγεία σας είναι σε καλά επίπεδα και ρωτήστε έναν ειδικό για τη διατροφή που μπορείτε να ακολουθήσετε. Ακόμη και ένα μικρό πρόβλημα υγείας μπορεί να παρουσιάσει επιδείνωση σε περίπτωση έλλειψης ορισμένων στοιχείων.


Κάντε μια ομαλή προσαρμογή

Καλό είναι, επίσης, να δώσετε στον οργανισμό σας το περιθώριο να προσαρμοστεί. Μία εβδομάδα πριν τη νηστεία κάντε μερικές μικρές αλλαγές στη διατροφή σας, περιορίζοντας τις τροφές που θα νηστέψετε, ουτώς ώστε να περάσετε ομαλά στο επόμενο, πιο δύσκολο στάδιο. Αξίζει ακόμη να αρχίσετε να τρώτε μικρότερα γεύματα και να αυξήσετε την κατανάλωση λαχανικών.

 

Φροντίστε να πίνετε πολλά υγρά

Ένα ακόμη «μυστικό» για την περίοδο πριν τη νηστεία είναι να αρχίσετε να πίνετε όλο και περισσότερα υγρά για να κρατήσετε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο. Το νερό και οι χυμοί από φρούτα και λαχανικά θα προετοιμάσουν τον οργανισμό σας για τις ημέρες που ακολουθούν.

 

Ετοιμάστε ένα πλάνο

Το δεύτερο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι να κάνετε την έρευνά σας και να ετοιμάσετε ένα πλάνο με τις τροφές που μπορείτε να καταναλώνετε κατά τη διάρκεια της νηστείας και οι οποίες θα σας δώσουν τις βιταμίνες και γενικά τα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας. Καταγράψτε τα τρόφιμα με τα οποία αξίζει να προμηθευτείτε και σημειώστε μερικές νόστιμες συνταγές που θα κρατήσουν το σώμα σας τονωμένο και τον ουρανίσκο σας ικανοποιημένο.


Να θυμάστε πως κατά τη διάρκεια της νηστείας δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών που έχουν αίμα, όπως το κρέας και το ψάρι, ενώ απαγορεύεται επίσης να βρίσκονται στο διατροφικό σας μενού τρόφιμα όπως τα γαλακτοκομικά, τα αβγά αλλά και το λάδι (πολλοί είναι εκείνοι, βέβαια, που δεν το νηστεύουν). Τι μπορείτε να τρώτε, λοιπόν, κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής; Οστρακοειδή και μαλάκια, φρούτα, χυμούς, όσπρια, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, δημητριακά και φυσικά, ζυμαρικά.


Προσέξτε τις ελλείψεις και βρείτε τις καλύτερες εναλλακτικές

Αν αποφασίσετε να νηστέψετε πρέπει να δώσετε προσοχή όσον αφορά στις διατροφικές ελλείψεις που θα έχετε. Η έλλειψη πρωτεϊνών, ασβεστίου, σιδήρου, βιταμίνης Β12, βιταμίνης D και ωμέγα 3 λιπαρών ενδέχεται να σας επηρεάσουν για αυτό είναι σημαντικό να βρείτε τις καλύτερες ενναλακτικές.
Για παράδειγμα για να πάρετε το ασβέστιο που χρειάζεστε μπορείτε να τρώτε ξηρούς καρπούς, μπρόκολο και γάλα σόγιας, ενώ τις πρωτεΐνες που έχετε ανάγκη θα τις πάρετε από τα θαλασσινά και φυσικά, τη σόγια, ένα φυτικό προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας που υποκαθιστά τα ζωικά προϊόντα.

Τα θαλασσινά (όπως το χταπόδι) θα σας δώσουν, επίσης, τη βιταμίνη Β12 που χρειάζεστε. Τη συγκεκριμένη βιταμίνη θα την πάρετε και καταναλώνοντας ταχίνι το οποίο, παρεμπιπτόντως, λόγω των ιδιοτήτων του έχει χαρακτηριστεί ως υπερτροφή. Μπορείτε, λοιπόν, να ετοιμάσετε ένα πλάνο που περιέχει τις παραπάνω τροφές σε πολλές εναλλαγές. Ζυμαρικά με θαλασσινά, σαλάτες με ξηρούς καρπούς, πίτες με λαχανικά, λαζάνια στον φούρνο με γάλα σόγιας και φυσικά, γλυκές δημιουργίες με ταχίνι.


Μην ξεχνάτε, πως αρκεί λίγη φαντασία και τα κατάλληλα υλικά για να γίνει η Σαρακοστή απίστευτα νόστιμη και κυρίως, υγιεινή για εσάς και την οικογένειά σας.

1Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Το έθιμο της κυράς Σαρακοστής

Αποτελεί ένα από τα παλαιότερα και πιο όμορφα έθιμα της Ελλάδας. Ο λόγος για την κυρά Σαρακοστή με τα επτά πόδια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πώς θα γίνετε fit σε… 40 ημέρες

'Εχετε βάλει στόχο να γίνετε fit αλλά δεν γνωρίζετε πώς να ξεκινήσετε; Η Σαρακοστή αποτελεί ιδανική ευκαιρία για να μπείτε σε πρόγραμμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νηστεία: Τα πλεονεκτήματά της στον οργανισμό μας

Ο αποκλεισμός ζωικών προϊόντων όμως, όπως εξηγεί και η διατροφολόγος του Mothersblog, Ευσταθία Παπαδά, έχει πολλά οφέλη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νηστίσιμη συνταγή: Σπαγγέτι με πέστο αβοκάντο και λαχανικά

Υπέροχη μακαρονάδα για τις μέρες νηστείας!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τρεις εύκολοι τρόποι να μαγειρέψετε τα μανιτάρια

Συγκεντρώσαμε τρεις εύκολες συνταγές για να εμπνευστείτε και να δημιουργήσετε τα δικά σας σαρακοστιανά πιάτα με ελάχιστα υλικά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η πιο νόστιμη συνταγή για γίγαντες στον φούρνο!

Πλούσιοι σε ασβέστιο και πρωτεΐνες και «φτωχοί» σε θερμίδες, είναι ιδανική επιλογή, για όσους προσέχουν τη διατροφή τους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 1ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή στο σπίτι: Tips για να ετοιμάσετε εύκολα το διατροφικό σας πλάνο

Τι μπορείτε να κάνετε για να γίνει η νηστεία της Σαρακοστής περισσότερο εύκολη για εσάς και την οικογένειά σας;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ