Είναι η Σαρακοστή η καλύτερη ευκαιρία για αποτοξίνωση;

Διανύουμε ήδη την περίοδο της Σαρακοστής και αρκετοί από εμάς έχουν αποφασίσει να νηστέψουν. Η αλήθεια είναι πως σχέση μας με το κόκκινο κρέας είναι μια σχέση αγάπης και μίσους, αφού δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτό, αλλά σε πολύ μεγάλη ποσότητα κινδυνεύουμε να αποκτήσουμε καρδιαγγειακά νοσήματα. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με το πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής, το κόκκινο κρέας θα πρέπει να είναι μέρος της διατροφής μας τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 ημέρες, ενώ τα πουλερικά και τα ψάρια από μία και δύο φορές την εβδομάδα, αντίστοιχα.

Φέτος λοιπόν, καλό θα ήταν να εντάξουμε στους στόχους μας για τη χρονιά την αποτοξίνωση κάθε είδους τροφή που κάνει «κακό» στον οργανισμό μας. Εξάλλου, η βασική αρχή της νηστείας είναι η αποτοξίνωση από τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Έτσι, αυτές οι 40 ημέρες που ακολουθούν θα έχουν πολλά φρούτα, λαχανικά, ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, πατάτες, δημητριακά, λαδερά, και φυσικά, όσπρια.

Ο βασικότερος λόγος για να επιλέξει κάποιος τις ημέρες της Σαρακοστής να κάνει αποτοξίνωση από τις ζωικές τροφές, είναι η γενικότερη ευεξία του σώματος και του πνεύματος. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το άγχος, η κληρονομικότητα, η κακή διατροφή και το κάπνισμα οδηγούν στην αύξηση τριγλυκερίδιων και χοληστερίνης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί το λίπος στο σώμα μας και ειδικά το κορεσμένο. Συνεπώς, μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή όπως είναι η μεσογειακή, ίσως να είναι η τέλεια ευκαιρία για να κάνουμε αποτοξίνωση.

Ας γίνουμε όμως, λίγο πιο συγκεκριμένοι. Ένα νηστίσιμο διαιτολόγιο θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερα φλιτζάνια λαχανικά την ημέρα, το λιγότερο τρία ολόκληρα φρούτα, και από γαλακτοκομικά –εάν και δεν πρέπει να καταναλώσεις τίποτα- προτίμησε ένα ποτήρι γάλα σόγιας (ή αμυγδάλου) και ένα γιαούρτι καθημερινά έτσι ώστε να σου προσφέρει την απαραίτητη βιταμίνη D αλλά και ασβέστιο.

Η πρωτεΐνη και τα λίπη, από την άλλη, είναι μια μεγάλη συζήτηση, καθώς η κύρια πηγή πρωτεΐνης είναι το κρέας. Το πρότυπο μεσογειακής διατροφής προτείνει να καταναλώνεις έως δύο φορές την εβδομάδα ψητά θαλασσινά όπως γαρίδες και καλαμάρια, τρείς φορές την εβδομάδα όσπρια και καθημερινά ξηρούς καρπούς. Τις ημέρες που δεν υπάρχει καμία πηγή πρωτεΐνης η καλύτερη λύση είναι να προσθέσεις κινόα σε κάποιο γεύμα της ημέρας σου.

Το μεγαλύτερο ίσως, πλεονέκτημα της απόφασής μας να νηστέψουμε είναι η μεγάλη κατανάλωση σε φρούτα και λαχανικά, η οποία και συμβάλλει στην αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση, όπως οι βιταμίνες Α, C και Ε.

Αξίζει να σημειωθεί πως η νηστεία της Σαρακοστής, δεν είναι σε καμία περίπτωση καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση εάν κάποιος έχει σιδηροπενική αναιμία, εάν κάποια γυναίκα είναι έγκυος ή θηλάζει το νεογέννητο παιδί της, και εάν έχει ξεπεράσει το 60ο έτος της ηλικίας του. Διότι, οι ζωικής προέλευσης τροφές μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο για τον οργανισμό, όμως υπάρχουν στη διατροφική πυραμίδα για κάποιο πολύ συγκεκριμένο λόγο, καθώς αποτελούν την καλύτερη πηγή σιδήρου για τον άνθρωπο...

2Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Το πιο νόστιμο, γρήγορο και νηστίσιμο κέικ σοκολάτας είναι αυτό!

Φτιάξτε το και θα μας θυμηθείτε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Πέντε πράγματα που δεν γνωρίζατε

Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για την πιο σημαντική περίοδο νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων και, σίγουρα, αξίζει να τα έχουμε κατά νου!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πέντε tips για νηστέψετε με άνεση αυτή τη Σαρακοστή

Πώς θα καταφέρεις να τηρήσεις, λοιπόν, φέτος την παράδοση χωρίς να πεινάσεις και κυρίως, χωρίς να ταλαιπωρήσεις το εαυτό σου;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι βιταμίνες που χρειάζεστε όταν νηστεύετε

Κάποιος που επιθυμεί να τηρήσει την παράδοση της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ρολλάκια με ταχίνι με κακάο

Εύκολη συνταγή, ελάχιστα υλικά -μόλις τρία-  και μια απίστευτη μοσχοβολιά την ώρα που ψήνονται στον φούρνο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 2ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ