Πέντε tips για νηστέψετε με άνεση αυτή τη Σαρακοστή

Η νηστεία δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικότερα για ένα άτομο που αποφασίζει να νηστέψει για πρώτη φορά στη ζωή του ή θέλει να ακολουθήσει την παράδοση και να τιμήσει την Σαρακοστή, όπως πρέπει. Αυτό σημαίνει πως θα μείνεις μακριά από το κρέας, το ψάρι, τα αβγά, τα γαλακτοκομικά (και ίσως από το λάδι) για επτά ολόκληρες εβδομάδες αφού επισήμως η νηστεία διαρκεί από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Πώς θα καταφέρεις να τηρήσεις, λοιπόν, φέτος την παράδοση χωρίς να πεινάσεις και κυρίως, χωρίς να ταλαιπωρήσεις το εαυτό σου; Μην ανησυχείς, υπάρχουν πέντε tips που μπορούν να σε βοηθήσουν να τηρήσεις με άνεση τη νηστεία!

1. Προετοίμασε το μυαλό σου

Για να τηρήσεις την υπόσχεσή σου, δηλαδή να νηστέψεις όλες τις ημέρες, πρέπει πρώτα να προετοιμάσεις το μυαλό σου. Πίστεψε πως μπορείς να τα καταφέρεις και θα δεις ότι θα πετύχεις τον στόχο σου. Νηστεύεις για έναν σκοπό και αυτό πρέπει να το έχεις πάντα κατά νου.

2. Ετοιμάσου σωματικά

Για να κάνεις ένα δυναμικό ξεκίνημα και να μην εγκαταλείψεις την προσπάθειά σου, καλό είναι να προετοιμαστείς και σωματικά. Μία εβδομάδα πριν την έναρξη της νηστείας, επισκέψου ένα γιατρό για να βεβαιωθείς πως δεν διατρέχεις κάποιον κίνδυνο υγείας και στη συνεχεία, προσπάθησε να αλλάξεις σιγά-σιγά τη διατροφή σου. Άρχισε να τρως μικρότερα γεύματα, να καταναλώνεις πολλά φρούτα και λαχανικά και να περιορίσεις τα γαλακτοκομικά από το καθημερινό σου μενού. Με τον αυτόν τον τρόπο θα δώσεις στον οργανισμό σου τη δυνατότητα να μπει πιο ομαλά στο περισσότερο αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα της Σαρακοστής.

3. Άρχισε να πίνεις πολλούς χυμούς και πες «όχι» στην καφεΐνη

Πριν την περίοδο της νηστείας αλλά και κατά τη διάρκειά της προσπάθησε να πίνεις πολλούς φρέσκους χυμούς από φρούτα και λαχανικά. Μπορούν να περιορίσουν το αίσθημα της πείνας και να σου δώσουν ενέργεια. Στο Διαδίκτυο θα βρεις πολλές υγιεινές επιλογές ώστε να απολαμβάνεις κάθε μέρα «πλούσιους» σε γεύση και βιταμίνες χυμούς. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάς να πίνεις πολύ νερό, ενώ είναι σημαντικό να αποφεύγεις (όσο μπορείς) τα ροφήματα με καφεΐνη αφού η συγκεκριμένη ουσία εμποδίζει την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

4. Κάνε από πριν τις αγορές σου

Για να νηστέψεις χωρίς να «πονοκεφαλιάσεις» καλό είναι, επίσης, να φροντίσεις να κάνεις από νωρίς τις αγορές. Γέμισε την κουζίνα σου με τα προϊόντα και τα διατροφικά είδη που θα χρειαστείς κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής προκειμένου να μην τρέχεις στο σούπερ μάρκετ την τελευταία στιγμή. Βρες αρκετές συνταγές που σου αρέσουν και «εξοπλίσου». Να θυμάσαι πως μπορείς να τρως θαλασσινά (όπως χταπόδι, καλαμάρι, γαρίδες κτλ), φρούτα, όσπρια, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ζυμαρικά και δημητριακά, όπως κριθάρι, ρύζι, βρώμη και καλαμπόκι.

5. Μην το παρακάνεις με την άσκηση

Τέλος, να θυμάσαι πως καλό είναι να μην καταπονείς ιδιαίτερα το σώμα σου κατά τη διάρκεια της περιόδου της νηστείας. Ο οργανισμός σου θα δουλεύει σκληρά προκειμένου να αποβάλλει τις τοξίνες, να επαναφέρει τα επίπεδα της ζωτικότητάς του και φυσικά, να διατηρήσει την ενέργειά του. Προτίμησε, λοιπόν, την ήπια άσκηση (όπως το περπάτημα και το ποδήλατο) προκειμένου να διατηρήσεις τη φόρμα και τις δυνάμεις σου (ειδικότερα αν νηστεύεις για πρώτη φορά).

Και μια extra συμβουλή: Φρόντισε να μην μασάς πολλές τσίχλες κατά τη διάρκεια της νηστείας! Το μάσημα διεγείρει την παραγωγή γαστρικών οξέων και προετοιμάζει το στομάχι να δεχτεί τροφή. Με λίγα λόγια, ενδέχεται να σε κάνει να αισθανθείς πείνα!

2Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Το πιο νόστιμο, γρήγορο και νηστίσιμο κέικ σοκολάτας είναι αυτό!

Φτιάξτε το και θα μας θυμηθείτε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Πέντε πράγματα που δεν γνωρίζατε

Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για την πιο σημαντική περίοδο νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων και, σίγουρα, αξίζει να τα έχουμε κατά νου!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι βιταμίνες που χρειάζεστε όταν νηστεύετε

Κάποιος που επιθυμεί να τηρήσει την παράδοση της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Είναι η Σαρακοστή η καλύτερη ευκαιρία για αποτοξίνωση;

Οι ημέρες που ακολουθούν θα έχουν πολλά φρούτα, λαχανικά, ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακά, λαδερά, και φυσικά, όσπρια...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ρολλάκια με ταχίνι με κακάο

Εύκολη συνταγή, ελάχιστα υλικά -μόλις τρία-  και μια απίστευτη μοσχοβολιά την ώρα που ψήνονται στον φούρνο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 2ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ