Τα οφέλη της νηστείας στο σώμα σου

Η νηστεία σήμερα, ορίζεται ως η εθελοντική αποχή από το φαγητό. Αρκετοί από εμάς την τηρούμε μόνο κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, ενώ άλλοι νηστεύουν έως και 40 ημέρες. Τα αρχαία χρόνια ήταν η «λύση» θεραπείας ασθενειών παντός τύπου, για την αναζωογόνηση και την καθαρότητα του νου, πριν τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, αλλά και τον καθαρισμό και τη σωματική ενίσχυση, γενικότερα.

Τα οφέλη από τη νηστεία των 40 ημερών της Σαρακοστής είναι πολλά, αρκεί όμως αυτή η αποχή από τα προϊόντα ζωικής προέλευσης να αντικατασταθεί από μια ισορροπημένη διατροφή με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα.

Δίνει την ευκαιρία ενός διαλείμματος στο σώμα

Για να ξεκουράσουμε το σώμα μας, συνηθίζουμε να πηγαίνουμε διακοπές, να καθόμαστε λίγο παραπάνω σπίτι το Σαββατοκύριακο ή απλώς να παίρνουμε λίγες μέρες περισσότερες άδεια από τη δουλειά. Όμως, σπάνια κάποιος από εμάς θα αποφασίσει να «ξεκουράσει» το σώμα του από τις διατροφικές του συνήθειες.

Επειδή λοιπόν, πεπτικό μας σύστημα είναι μονίμως σε πλήρη λειτουργία και αυτό απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας, πρέπει να κάνεις μια στο τόσο και ένα διάλειμμα. Επομένως, η νηστεία επιτρέπει στο σύστημα ενζύμων του οργανισμού να επικεντρωθεί στην αποτοξίνωση και την κατάρριψη των τοξινών στο σώμα γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς να χρειαστεί καμία μεγάλη ποσότητα ενέργειας από το πεπτικό σου σύστημα. Έτσι, θα καταφέρεις να απελευθερώσεις μια αρκετά μεγάλη ποσότητα από τοξίνες αλλά και λίπος.


Ρίχνει τη χοληστερόλη

Επιπλέον, η νηστεία βοηθά σημαντικά τον ανθρώπινο οργανισμό να ρίξει τις τιμές της χοληστερόλης, κρατώντας χαμηλά τα λιπαρά και τα τριγλυκερίδια από τα προϊόντα ζωικής προέλευσης. Αυτό σημαίνει πως μπορεί άμεσα να βελτιωθεί η λιπιδαιμική εικόνα του οργανισμού. Γιατί όσο ωφέλιμες κι αν είναι οι πρωτεΐνες επιβαρύνουν τον οργανισμό μας μες χοληστερόλη, ουρικό οξύ, κορεσμένα λίπη και τοξίνες.

Ελαττώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου

Η εξισορρόπηση της διατροφής μας μέσα από τη νηστεία και η αυξημένη κατανάλωση σε φρούτα και λαχανικά, ακατέργαστων δημητριακών αλλά και ελαιόλαδου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να εφοδιάσεις τον οργανισμό σου με βιταμίνες αλλά φλαβονοειδή, γνωστά για την αντιοξειδωτική τους δράση και την τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Παράλληλα, απελευθερώνοντας τις τοξίνες και παίρνοντας τις απαραίτητες βιταμίνες από τα φρούτα και τα λαχανικά, ο κίνδυνος για καρκίνο ή οποιασδήποτε καρδιακής νόσου ελαττώνεται δραματικά.

Επίσης, οι τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια μπορούν να βοηθήσουν το σώμα μας «ρίξει» την υψηλή πίεση. Αρκεί φυσικά, να μην το παρακάνουμε με το αλάτι, τις αρμυρές ελιές και τα παστά.

 

3Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

7 tips για να μην... παχύνετε κατά την περίοδο της νηστείας

Μπορεί η νηστεία να είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση του οργανισμού, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν θα καταλήξετε να πάρετε μερικά κιλά παραπάνω...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ποια θαλασσινά μπορούμε να τρώμε κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής;

Αφού δεν τρώμε ψάρι, γιατί τρώμε χταπόδι, γαρίδες και καλαμάρια;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πώς δεν θα «πεινάσεις» τη Σαρακοστή

Οι επιλογές που έχεις στη διάθεσή σου είναι πολλές και θα σε βοηθήσουν να ακολουθήσεις μία ισορροπημένη διατροφή, που θα σου χαρίσει όλα τα θρεπτικά συστατικά....

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σουπιές τηγανιτές: Η πιο εύκολη συνταγή για να εντυπωσιάσετε

Πώς θα «απογειώστε» το απόλυτο σαρακοστιανό πιάτο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 3ης εβδομάδας

Σαρακοστή: Το μενού της τρίτης εβδομάδας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ