Πώς να προσφέρεις στο σώμα σου την πρωτεΐνη που χρειάζεται

Νηστεύετε από όλα τα προϊόντα ζωικής προέλευσης ή απλώς θα σταματήσετε να τρώτε κρέας την Μεγάλη εβδομάδα; Ο κύριος λόγος ύπαρξης αυτού του διλήμματος στο μυαλό μας, είναι οι πρωτεΐνες. Γιατί αυτές, ούσες το βασικό δομικό συστατικό του οργανισμού μας, μας προσφέρουν ενέργεια, δύναμη και ανθεκτικότητα, και παράγουν αντισώματα.

Παρόλο που οι περισσότεροι συνδέουμε τις πρωτεΐνες με τροφές ζωικής προέλευσης, όπως το κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, το αυγό και τα γαλακτοκομικά, υπάρχουν πολλοί ακόμη τρόποι να τις λάβουμε. Υπάρχουν λοιπόν, συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων φυτικής προέλευσης, που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, ενώ ταυτόχρονα εξαιρετικά θρεπτικές.


Ξηροί καρποί

Τις ημέρες της νηστείας που ακολουθούν, δοκίμασε να αυξήσεις (ή να βάλεις στη διατροφή σου) τους ξηρούς καρπούς. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, που τα φιστίκια έρχονται πρώτα στη λίστα με τα γραμμάρια πρωτεΐνης που μας προσφέρουν. Οι ξηροί καρποί, γενικότερα, είναι από τις πιο σημαντικές τροφές που έχουν καλά λιπαρά αλλά και πρωτεΐνη.


Όσπρια


Η υψηλή περιεκτικότητα των οσπρίων σε πρωτεΐνη είναι ίσως μια από τις δημοφιλέστερες πηγές πρωτεΐνης στην σημερινή κοινωνία. Όταν κάποιος αποφασίσει να αποτοξινωθεί από τα προϊόντα ζωικής προέλευσης, οι φακές ή η φάβα είναι το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί να καταναλώσει.


Σόγια

Η πρωτεΐνη της σόγιας είναι μια από τις λίγες φυτικές πρωτεΐνες στην οποία μπορείς να βρεις όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, ενώ είναι εξίσου αποτελεσματική στη μυϊκή ενδυνάμωση όσο η πρωτεΐνη που περιέχει το γάλα. Οι δημοφιλέστερες πηγές πρωτεΐνης της σόγιας είναι το τόφου, τα φασόλια σόγιας και τα συμπληρώματα πρωτεΐνης σόγιας. Ωστόσο, προτείνουμε να δοκιμάσεις να αντικαταστήσεις όλα τα γαλακτοκομικά σου με σόγιας.


Δημητριακά

Ακόμη ένας τρόπος να προσφέρεις στο σώμα σου την πρωτεΐνη που χρειάζεται είναι μέσα από τα δημητριακά. Μια κούπα βρώμης σου προσφέρει έξι γραμμάρια πρωτεΐνης, ενώ η «βασίλισσα των δημητριακών», κινόα, φτάνει τα οκτώ.


Μανιτάρια

Τα veggie burgers δεν φτιάχνονται τυχαία με μπιφτέκια μανιταριών! Τα μανιτάρια είναι το πιο διάσημο υποκατάστατο του κρέατος, αφού με την κατανάλωσή του μπορούμε να εξασφαλίσουμε στον οργανισμό μας πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Μια κούπα μανιτάρια μας προσφέρει σχεδόν έξι γραμμάρια πρωτεΐνης.


Σταυρανθή λαχανικά, σπανάκι και σπαράγγια

Το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα υπόλοιπα σταυρανθή λαχανικά είναι γνωστά για τις πλούσιες και πολύτιμες ιδιότητες που προσφέρουν στον οργανισμό μας, αλλά και για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη. Μία κούπα μαγειρεμένου μπρόκολου περιέχει 5,8 γραμμάρια πρωτεΐνης, ενώ κάθε κούπα κουνουπίδι μας προσφέρει περισσότερα από δύο γραμμάρια.

Μπορεί η βασική θρεπτική αξία που μας προσφέρει το σπανάκι να είναι ο σίδηρος, όμως κάθε κούπα σπανάκι, αποδίδει στον οργανισμό μας περίπου 5,4 γραμμάρια.

Ένα ακόμη πρωτεϊνούχο λαχανικό, μοιάζει να είναι τα σπαράγγια. Μπορεί να μην είναι δημοφιλές ανάμεσα στα πιάτα που βρίσκονται στο παραδοσιακό ελληνικό τραπέζι, όμως οκτώ σπαράγγια μας προσφέρουν περίπου 3,1 γραμμάρια πρωτεΐνης.

5Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Τι εννοείς έφαγες μπέργκερ στη Σαρακοστή;

Οι The Eaters άφησαν άφωνους τους συντάκτες του Ratpack.gr, δημιουργώντας veggie burgers με Μακεδονικό Ταχίνι!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Διαγωνισμός: Οι νικητές που κέρδισαν προϊόντα από το Μακεδονικό Ταχίνι και τον Μακεδονικό Χαλβά

Δείτε τα ονόματα των νικητών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα superfoods της Σαρακοστής

Η περίοδος της Σαρακοστής, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να εντάξεις τις υπερ-τροφές στη ζωή σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

5 τρόποι να μαγειρέψεις τα όσπρια

Φέτος, ακόμη ένας λόγος για να νηστέψεις και να αποτοξινωθείς, είναι οι πολλές διαφορετικές συνταγές που μπορείς να δοκιμάσεις στην κουζίνα σου!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τρία αγαπημένα πιάτα για την Σαρακοστή

Η αποτοξίνωση από τις ζωικές προέλευσης τροφές, όχι μόνο βοηθούν τον οργανισμό μας αλλά και μας κάνει να εκτιμούμε όλο και περισσότερο τις συνταγές με θαλασσινά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 5ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ