Τα superfoods της Σαρακοστής

Τα superfoods έχουν κάνει την επανεμφάνισή τους τα τελευταία πέντε χρόνια στην καθημερινότητά μας. Παρόλο που ήταν κομμάτι της διατροφής των ανθρώπων από τα αρχαία χρόνια, τη σημερινή εποχή, που οι περισσότεροι τρέφονται με επεξεργασμένα και φτωχά σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα, οι υπερ-τροφές ήρθαν για να γεμίσουν το κενό. Εάν βέβαια, δεν προσέξουμε να ενταχθούν σε ένα μοντέλο ισορροπημένης διατροφής, τότε δεν θα δώσουν απολύτως τίποτα στον οργανισμό μας.

Η περίοδος της Σαρακοστής, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να εντάξεις τις υπερ-τροφές στη ζωή σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι η ευκαιρία για αποτοξίνωση του οργανισμού και για να του δώσεις αυτό το boost που χρειάζεται για να συνεχίσει. Ποιες είναι λοιπόν, οι υπερ-τροφές που μπορείς να βασιστείς πάνω τους ενώ νηστεύεις;

Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι καρπός μεγάλων δέντρων και θεωρείται ένα από τα βασικότερα superfoods φρούτων. Η κατάλληλη εποχή για να το δοκιμάσεις είναι ο Χειμώνας, όμως συνηθίζουμε να το τρώμε καθόλη τη διάρκεια όλου του χρόνου. Ο λόγος που ανήκει στην κατηγορία των υπερ-τροφών είναι διότι είναι πλούσιο σε "καλά" λιπαρά και σε αντίθεση με τα άλλα φρούτα, το αβοκάντο περιέχει πολλά από αυτά. Είναι γεμάτο ευεργετικά λιπαρά που κάνουν καλό στη καρδιά και περιέχει πολλά μικροθρεπτικά συστατικά, όπως το μαγνήσιο και το κάλιο.

Ιπποφαές

Το ιπποφαές προέρχεται από την περιοχή της Ασίας και της Ευρώπης και αποτελεί τον καρπό ενός θάμνου. Σύμφωνα με αναφορές, το όνομα του καρπού μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο και στην εποχή του Μ. Αλεξάνδρου, όπου αποτελούσε μια εξαιρετική τροφή για τα άλογα. Το ιπποφαές ανήκει στην οικογένεια Elaeagnaceae και χημικές αναλύσεις έχουν δείξει ότι αποτελεί πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, αμινοξέα, μέταλλα και υδατάνθρακες. Ενώ, σύμφωνα με αναλύσεις έχει πολύ υψηλή συγκέντρωση σε βιταμίνη C και πρωτεΐνες και αποτελεί πολύ καλή πηγή σεληνίου, καροτενοειδών, σιδήρου, χλωροφύλλης, ασβεστίου, φυτοστερολών, φλαβονοειδών, λυκοπενίου, βιταμινών του συμπλέγματος Β, ασβεστίου, μαγνησίου και ωμέγα λιπαρών οξέων.

Κόκκινα φασόλια

Τα κόκκινα φασόλια είναι τα γνωστά σε όλους μας όσπρια που σπάνια όμως επιλέγουμε να προμηθευτούμε. Παρόλα αυτά, εκείνα είναι που παρέχουν ιδιαίτερα οφέλη για τον οργανισμό μας, καθώς αποτελούν πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών. Βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης και κρατούν την καρδιά υγιή, ενώ περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα ζωτικής σημασίας για το σώμα. Τα κόκκινα φασόλια, όπως και οι άλλοι τύποι φασολιών, είναι πλούσια σε διαλυτές και αδιάλυτες ίνες και είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Όταν δε, τρώγονται μαζί με δημητριακά ολικής αλέσεως, αποτελούν μια πλήρη σε φυτικές ίνες και πλούσια σε πρωτεΐνες και καλά λιπαρά διατροφή.

Σπιρουλίνα

Στο ίδιο μοτίβο με το ιπποφαές, εντάσσεται και η σπιρουλίνα, η οποία αποτελεί ένα κυανοπράσινο φύκι. Το φύκι αυτό μπορείς να το βρεις κυρίως σε λίμνες και τα θρεπτικά συστατικά του ποικίλουν ανάλογα με το υπέδαφος στο οποίο αναπτύσσεται. Στην Ελλάδα καλλιεργείται η σπιρουλίνα Νιγρίτας ή σπιρουλίνα Σερρών, η οποία λόγω των ιδανικών περιβαλλοντικών συνθηκών είναι πλούσια με μικροθρεπτικά συστατικά και προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία. Μια από τις καλύτερες πηγές φυστικής πρωτεΐνης, η σπιρουλίνα αποτελεί από ένα από τα πιο πλήρη και ασφαλή συμπληρώματα διατροφής. Όσον αφορά τις βιταμίνες, περιέχει βιταμίνη Β, C και Ε, ενώ από ιχνοστοιχεία περιέχει σίδηρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο, ψευδάργυρο και χλωροφύλλη.

5Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Τι εννοείς έφαγες μπέργκερ στη Σαρακοστή;

Οι The Eaters άφησαν άφωνους τους συντάκτες του Ratpack.gr, δημιουργώντας veggie burgers με Μακεδονικό Ταχίνι!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Διαγωνισμός: Οι νικητές που κέρδισαν προϊόντα από το Μακεδονικό Ταχίνι και τον Μακεδονικό Χαλβά

Δείτε τα ονόματα των νικητών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

5 τρόποι να μαγειρέψεις τα όσπρια

Φέτος, ακόμη ένας λόγος για να νηστέψεις και να αποτοξινωθείς, είναι οι πολλές διαφορετικές συνταγές που μπορείς να δοκιμάσεις στην κουζίνα σου!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πώς να προσφέρεις στο σώμα σου την πρωτεΐνη που χρειάζεται

Νηστεύετε ήδη από όλα τα προϊόντα ζωικής προέλευσης ή απλώς θα σταματήσετε να τρώτε κρέας την Μεγάλη εβδομάδα;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τρία αγαπημένα πιάτα για την Σαρακοστή

Η αποτοξίνωση από τις ζωικές προέλευσης τροφές, όχι μόνο βοηθούν τον οργανισμό μας αλλά και μας κάνει να εκτιμούμε όλο και περισσότερο τις συνταγές με θαλασσινά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 5ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ