Tips για εσάς που θα νηστέψετε μόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι αναμφίβολα η πιο σημαντική περίοδος νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων Χριστιανών και μια από τις πιο σημαντικές παραδόσεις αλλά σίγουρα, δεν είναι εύκολο να την ακολουθήσει ο καθένας.

Αν λοιπόν, φέτος αποφασίσατε να νηστέψετε αλλά μόνο κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, τότε καλό είναι να το κάνετε σωστά, δηλαδή, καταναλώνοντας τρόφιμα νηστίσιμα τα οποία, ωστόσο, περιλαμβάνουν όλες τις βιταμίνες και τα στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός σας. Δείτε το -μεταξύ άλλων- ως μια ευκαιρία για αποτοξίνωση, αφού κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας δεν θα καταναλώνετε κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα και ψάρια (εκτός από θαλασσινά που δεν περιέχουν αίμα, όπως το χταπόδι, οι γαρίδες κλπ).

Για να καταφέρετε να τηρήσετε τη νηστεία, θα πρέπει απλώς να προετοιμάσετε τον εαυτό σας. Καθόλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας προσπαθήσετε να περιορίσετε τις ποσότητες του φαγητού που καταναλώνετε, αυξάνοντας την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και να φυσικά, να πίνετε πολύ νερό.

Καλό είναι, επίσης, να φροντίσετε να ετοιμάσετε ένα διατροφικό πρόγραμμα για όλες τις ημέρες που θα νηστέψετε στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλα τα πιάτα και τα σνακ σας. Μην παραλείψετε να κάνετε τις αγορές σας από νωρίς, ούτως ώστε να μπορείτε να ετοιμάζετε τα γεύματα σας εύκολα και χωρίς άγχος κάθε μέρα. Τα μακαρόνια και το ρύζι καλό είναι να βρίσκονται στα ντουλάπια της κουζίνας σας, αφού θα σας επιτρέπουν να ετοιμάζετε γρήγορα κάθε είδους γεύμα. Είναι ακόμη σημαντικό βέβαια, να φροντίσετε να αποφύγετε τις πολλές εξόδους και ειδικότερα, τα δείπνα σε εστιατόρια κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας διότι ενδέχεται να σας βάλουν σε… διατροφικούς «πειρασμούς».

Εκτός από περιορισμούς, βέβαια, η νηστεία περιλαμβάνει και ορισμένα «πρέπει» που καλό είναι να δεχτείτε αν θέλετε να διατηρήσετε την ενέργειά σας. Πρέπει, λοιπόν, τα πιάτα σας να περιλαμβάνουν τρόφιμα όπως όσπρια, θαλασσινά, σόγια και σπανάκι καθώς είναι «πλούσια» σε πρωτεΐνες, ενώ από το μενού σας δεν πρέπει να λείπουν οι βιταμίνες και τα στοιχειά όπως ο σίδηρος, η βιταμίνη Β12, τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και το ασβέστιο. Το τελευταίο θα το βρείτε σε τρόφιμα όπως τα λευκά φασόλια, τα αμύγδαλα, το σπανάκι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα αποξηραμένα σύκα και τα φασόλια σόγιας.

Τέλος, αν θέλετε να τηρήσετε παραδοσιακά τη νηστεία, αξίζει να θυμάστε πως σύμφωνα με τη θρησκεία μας, από τη Μεγάλη Δευτέρα έως τη Μεγάλη Τετάρτη, καλείστε να λαμβάνετε ένα γεύμα την ημέρα χωρίς λάδι, τη Μεγάλη Πέμπτη μπορεί να γίνει η κατανάλωση ενός γεύματος μαζί με κρασί και λάδι, ενώ τη Μεγάλη Παρασκευή, οι Χριστιανοί καλούνται να απέχουν τελείως από την κατανάλωση φαγητού.

7Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Διαγωνισμός: Οι νικητές που κέρδισαν τις φιάλες από το Ούζο Πλωμάρι για το Σαρακοστιανό τους τραπέζι

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ρολάκια λαχανικών (spring rolls) & dip ταχινιού

Αυτά τα ρολάκια λαχανικών με dip ταχίνι είναι ένα από αυτά που ετοιμάζω σε λιγότερο από μισή ώρα και που … εξαφανίζονται σε λιγότερο από πέντε λεπτά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Χταπόδι ξυδάτο: Η συνταγή για τον πιο εύκολο ουζομεζέ

Πάντα με συνοδεία Ούζου Πλωμαρίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Σαρακοστή: Το μενού της 7ης εβδομάδας

Η Mamatsita ετοιμάζει για εσάς το σαρακοστιανό μενού της εβδομάδας! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να... μαγειρέψετε!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Γραφικότητα και έθιμα σε ένα μοναδικό Πάσχα στις Κυκλάδες

Στις Κυκλάδες θα περάσεις ένα αξέχαστο πασχαλινό γλέντι. Διότι είναι όμορφα, γραφικά και με μοναδικά έθιμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Από τη νηστεία στην κρεατοφαγία: Όλα όσα πρέπει να προσέξετε

Πώς μπορούμε να επανέλθουμε ομαλά στην κατανάλωση των τροφών που είχαμε στερηθεί;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πώς να προετοιμάσεις το σώμα σου για την Κυριακή του Πάσχα

Υπάρχουν μερικά πράγματα που θα πρέπει να προσέξουμε, έτσι ώστε να μην είναι απότομη η μετάβαση από τη νηστεία στην ελεύθερη διατροφή...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ